Monday 31 October 2016

Fairy houses / Domečky pro skřítky

Recently, I got a nice order for two fairy houses. The customer wished to have them without any embelishments, so she could embroider and bead them herself....

Nedávno jsem dostala krásnou objednávku na dva skřítkovské domečky. Zákaznice si je přála nezdobené, aby si je mohla vyšít a okorálkovat sama... 




I enjoyed making them so much, but my hands itched all the time to make some more decorations. So here you have Toadstool and Oak stump.

Moc mě bavilo je vyrábět, ale celou dobu mě svrběly ruce a chtěla jsem si taky trochu pohrát a domečky nazdobit. Takže tady máme Mochomůrku a Dubový pařízek.







You can use them as a decoration, but also as a night light for your nursery. As soon as I work out the good light fitting, you will find them in the shop.  If you would like to have your own fairy house, drop me a line, I think I can manage few by Christmas.

Můžete je použít jako dekoraci, ale taky jako noční lampičku do dětského pokoje. Jakmile vyřeším vhodnou žárovku, najdete je u mě v e-shopu. A pokud chcete svůj vlastní domeček pro skřítky, tak mi určitě napište, myslím, že do Vánoc jich ještě pár zvládnu :)





7 comments:

  1. They are so beautiful! So many small parts! Amazing work!

    ReplyDelete
  2. Absolutely beautiful. Congrats for perfect details!

    ReplyDelete
  3. Awww these are adorable and so pretty!

    ReplyDelete
  4. love it, love it, love it!!
    ^___^

    ReplyDelete
  5. they are so pretty! Don't need anything else to be perfect!!

    ReplyDelete
  6. I love these. Would an electric tealight work? I have used these before for a paper house. They look like these http://www.wilko.com/halloween-trick-or-treat/wilko-led-tealights-6-pack/invt/0437744?gclid=CMKuq_aVh9ACFcUYGwodnwMEaw&gclsrc=aw.ds

    ReplyDelete